Cлухові апарати в м.Рівне

пʼятниця, 4 квітня 2014 р.

Послідовність, з якою відбувається втрата слуху

Як під впливом шуму поступово відбувається втрата слуху

Шуми, що перевищують допустиму норму, погано позначаються на здоров'ї людини і треба шукати способи вберегтися від них. Довгий час людина скаржиться на нездужання. Симптоми - головний біль, запаморочення, нудота, надмірна дратівливість. Все це результат роботи в галасливих умовах. 

Спочатку інтенсивний шум викликає тимчасову втрату слуху. У нормальних умовах через день або два слух відновлюється. Але якщо вплив шуму триває місяцями або, як це має місце в промисловості, роками, відновлення не відбувається, і тимчасовий зсув порогу чутності перетворюється в постійний.

Під впливом постійного шуму від 85 - 90 ДБ знижується слухова чутливість на високих частотах. Спочатку пошкодження нервів позначається на сприйнятті високочастотного діапазону звукових коливань (4 тис. герц або вище), поступово поширюючись на більш низькі частоти. Високі звуки "ф" і "з" стають нечутними. Нервові клітини внутрішнього вуха виявляються настільки пошкодженими, що атрофуються.
 

Гучна музика також притупляє слух. Група фахівців обстежила молодь, що часто слухає модну сучасну музику. У 20 відсотків юнаків і дівчат слух виявився притупленим в такій мірі, як і 85-річних людей похилого віку.
Шум заважає нормальному відпочинку і відновленню сил, порушує сон, а систематичне недосипання і безсоння ведуть до важких нервових розладів. Тому захисту сну - цього "бальзаму душі" - від всякого роду подразників слід приділяти велику увага.
 

Шум шкідливо впливає на зоровий і вестибулярний аналізатори, знижує стійкість ясного бачення і рефлекторної діяльності. Шум пригноблююче діє на психіку, сприяє значному витрачання нервової енергії, викликає душевну нерівновагу і протест.

При високих рівнях шуму слухова чутливість падає вже через 1 - 2 роки, при середніх - виявляється набагато пізніше, через 5 - 10 років, тобто зниження слуху відбувається повільно, хвороба розвивається поступово. Тому особливо важливо заздалегідь приймати відповідні заходи захисту від шуму. В даний час майже кожна людина, що піддається на роботі впливу шуму, ризикує стати глухим.

Акустичні роздратування поволі, подібно отрути, накопичуються в організмі, все сильніше пригнічуючи нервову систему. Змінюється сила, врівноваженість і рухливість нервових процесів - тим більше, чим інтенсивніше шум. Реакція на шум нерідко виражається в підвищеній збудливості і дратівливості, що охоплюють всю сферу чуттєвих сприйнять. Люди, котрі піддаються постійному впливу шуму, часто стають важкими у спілкуванні.

Нечутні звуки також небезпечні

Дослідження показали, що і нечутні звуки також небезпечні. Ультразвук, що займає помітне місце в гамі виробничих шумів, несприятливо впливає на організм, хоча вухо його не сприймає. 

Пасажири літака часто відчувають стан нездужання і занепокоєння, однією з причин яких є інфразвук.
Під впливом сильного шуму, особливо високочастотного, в органі слуху відбуваються необоротні зміни.Інфразвуки викликають у деяких людей напади морської хвороби.

Навіть слабкі інфразвуки можуть робити на людину істотний вплив, якщо вони носять тривалий характер. Деякі нервові хвороби, властиві жителям промислових міст, викликаються саме інфразвуками, які мають здатність проникати крізь найтовщі стіни.

Рівень вуличних шумів 

Одне з основних джерел шуму в місті - автомобільний транспорт, інтенсивність руху якого постійно зростає. Якщо в 60 - 70 роки минулого століття шум на вулицях не перевищував 80 ДБ, то в даний час він досягає 100 ДБ і більше. На багатьох пожвавлених магістралях навіть вночі шум не буває нижче 70 ДБ, в той час як за санітарними нормами він повинен не перевищувати 40 ДБ.

За даними фахівців, шум у великих містах щорічно зростає приблизно на 1 ДБ. Маючи на увазі вже досягнутий рівень, легко собі уявити вельми сумні наслідки цього шумового «навали».


Найбільші рівні шуму 90-95 дБ відзначаються на магістральних вулицях міст з середньою інтенсивністю руху 2-3 тис. і більше транспортних одиниць на годину.
Рівень вуличних шумів обумовлюється інтенсивністю, швидкістю і характером (складом) транспортного потоку. Крім того, він залежить від планувальних рішень (поздовжній і поперечний профіль вулиць, висота і щільність забудови) і таких елементів благоустрою, як покриття проїзної частини та наявність зелених насаджень. Кожен з цих чинників здатний змінити рівень транспортного шуму в межах до 10 дБ.
Збільшення в загальному потоці автотранспорту вантажних автомобілів, особливо великовантажних з дизельними двигунами, призводить до підвищення рівнів шуму. У цілому вантажні та легкові автомобілі створюють на території міст важкий шумовий режим.
 

Шум, що виникає на проїжджій частині магістралі, поширюється не тільки на примагістральну територію, але і вглиб житлової забудови. Так, в зоні найбільш сильного впливу шуму знаходяться частини кварталів і мікрорайонів, розташованих уздовж магістралей загальноміського значення (еквівалентні рівні шуму від 67,4 до 76,8 дБ). При замкнутому типі забудови захищеними виявляються тільки внутрішньоквартальні простору, а зовнішні фасади будинків потрапляють в несприятливі умови. Рівні шуму, заміряні в житлових кімнатах при відкритих вікнах, орієнтованих на зазначені магістралі, всього на 10-15 дБ нижче. 

Акустична характеристика транспортного потоку визначається показниками автомобільного шуму, що залежить від багатьох факторів: потужності та режиму роботи двигуна, технічного стану машини, якості дорожнього покриття, швидкості руху. Шум від двигуна різко зростає в момент його запуску і прогрівання (до 10 дБ). Рух автомобіля на першій швидкості (до 40 км / год) викликає зайвий витрата палива, при цьому шум двигуна в 2 рази перевищує шум, створюваний ним на другій швидкості. Значний шум викликає різке гальмування автомобіля при русі на великій швидкості. Шум помітно знижується, якщо швидкість руху гаситься за рахунок гальмування двигуном до моменту включення ножного гальма.
За останній час середній рівень шуму, вироблюваний транспортом, збільшився на 12-14 дБ. Ось чому проблема боротьби з шумом в місті набуває все більшої гостроти. 

З'являються все нові надпотужні джерела звуку, наприклад: шум реактивного літака, космічної ракети. Дуже високий рівень промислових шумів. На багатьох виробництвах він досягає 80 - 100 ДБ і більше, сприяючи збільшенню кількості помилок у роботі, знижуючи продуктивність праці приблизно на 10 - 15% і водночас значно погіршує його якість.
 

 Шум  руйнівно діє на весь організм людини. Його згубному впливу сприяє і та обставина, що проти шуму ми практично беззахисні. Сліпуче яскраве світло змушує нас інстинктивно замружуватися. Той же інстинкт самозбереження рятує нас від опіку, відсмикуючи руку від вогню або від гарячої поверхні. А ось на вплив шумів захисної реакції у людини немає!

1 коментар:

  1. Не нанесіть своєму слуху непоправної шкоди. Щоб завтра не знадобився СЛУХОВИЙ АПАРАТ, потрібно берегти слух вже сьогодні.

    ВідповістиВидалити